E-mailmarketing
Leadgeneratie & engagement met krachtige e-mailcampagnes
Een van de krachtigste online marketingkanalen is e-mailmarketing. Het doel is via gerichte campagnes met relevante content, prospects op het juiste moment te informeren en stimuleren om tot een actie over te gaan. Dit kan bijvoorbeeld het achterlaten van gegevens, het afnemen van een dienst, kopen van een product of het deelnemen aan een webinar.
Zij kozen voor Booming
Voor wie is deze training bedoeld?
Deze training is voor marketeers die betrokken zijn bij e-mailmarketing of deze verantwoordelijkheid erbij krijgen of al hebben. Denk aan: traffic-managers, junior online marketeers, online marketing teamcoördinatoren, marketingmedewerkers, marketingmanagers, communicatiemedewerkers, webredacteuren en communicatiemanager.
Staat jouw functie er niet tussen? Neem dan contact op met Puck: +31 20 773 71 28 dan kijken we samen of deze training geschikt is voor jou.
Welk niveau moeten de cursisten hebben?
Deze training verzorgen wij incompany en voor gerenommeerde opleidingsinstituten. De incompany training bieden wij aan op twee niveaus; voor beginners en voor gevorderden. Je hoeft voor deze training geen technische kennis te hebben.
De e-mailmarketing trainers
E-mailmarketing heeft grote overlap met User-experience design en Conversieratio optimalisatie. Daarom is het goed een expert binnen online marketing in de te schakelen die kennis heeft over deze thema’s. Boek een training dus altijd bij performance specialisten, zoals wij.
De lesstof basistrainingen e-mailmarketing
Je maakt in deze training kennis met de basis van e-mailmarketing: de belangrijkste begrippen, de kracht en mogelijkheden, Customer Life Cycle, Permission marketing, data analyse en data management. Aan het einde van de training e-mailmarketing voor beginners, weet je precies hoe jij:
- kunt sturen op Key Performance Indicatoren (KPI’s),
- data moet interpreteren ten behoeve van de campagne performance,
- e-mailmarketing kunt integreren binnen jouw organisatie,
- de database het beste kunt opbouwen en verrijken,
- de juiste A/B-tests opzet,
- e-mailmarketing kunt inzetten als leadgeneratie voor jouw bedrijf.
De checklist: een must-have voor elke e-mail marketeer
Je krijgt een e-mail checklist na het volgen van de training die jij kunt gebruiken wanneer je een campagne hebt opgezet. Dit is een snelle check om ervoor te zorgen dat jij niets over het hoofd ziet en met meer zekerheid jouw e-mail kunt versturen. Hier al een kleine opzet van de thema’s in de checklist:
- Technische mogelijkheden
- Koppeling met website
- Conversiedoelstelling is duidelijk
- Segmentatie van de database
- Data interpretatie
- Juridische ontwikkelingen
- Opstellen en uitvoeren e-mail marketingplan
- Tekst en visual gebruik
- Automatiseren van e-mail
- Database management
- Profiel opbouw
- Performance analyse
Na het volgen van de training e-mailmarketing ben jij in staat e-mailmarketing te integreren in jouw organisatie, een duidelijke strategie te implementeren en deze uit te voeren, kun jij de performance monitoren en bijsturen, heb je kennis van de laatste trends, technieken en juridische aspecten en weet je hoe de conversie van jouw campagnes verhoogt kunnen worden.