Lennart Ruigrok
Lennart Ruigrok op 30 oktober 2020

Webinar: hoe een Black Friday strategie het jaar kan maken of breken

Lennart Ruigrok en Tim van Hout leggen uit

Black Friday is komen overwaaien uit de Verenigde Staten. Qua timing zit het dicht tegen de feestdagen en dan vooral Sinterklaas aan. Waar Black Friday enkele jaren terug nog een dag was, smeren veel adverteerders hun acties nu uit over een hele Black Week. Met wisselend aanbod en continu marketing eromheen wordt Black Friday een essentieel evenement.

Blog bij Emerce

Nu is dit jaar anders dan alle andere jaren vanwege corona. Je kunt echter niet spreken van het corona-effect op Black Friday, omdat elke vertical zijn eigen verhaal heeft. Verkoop je Tv’s bijvoorbeeld, dan merkte je dat de grote sportevenementen dit jaar niet doorgingen, en dan wil je nu nog veel omzet maken. De verkoop van koptelefoons, monitoren en yogamatjes daarentegen gingen door het dak dankzij thuiswerken en meer sporten. Een tweede lockdown zou net zoals in het voorjaar weer kunnen zorgen voor een boost in de online omzet. Of dat nu incrementele verkopen zijn of verkopen die naar voren zijn gehaald, elk merk zal het maximale uit Black Friday willen halen. Dus, hoe doe je dat precies?

Lees ons blog bij Emerce en ontdekt hoe je tijdens Black Friday een succesvolle affiliate campagne opbouwt.

Bekijk het webinar

Je ontdekt ook hoe Black Friday voor je kan werken het webinar van Booming! Leer hier hoe je maximaal profiteert van dit in rap tempo groeiende event en het reikt je handvatten aan voor een winnende affiliate strategie.

  • Aanbod: scherpe pricing plus de keuze voor welk assortiment
  • Beste kanalen om het aanbod aan te jagen
  • Waarde en type samenwerking van affiliate
Sprekers:
  • Lennart Ruigrok Business Director – Booming
    Lennart is business director bij full service performance marketingbureau Booming en is inmiddels ruim 15 jaar actief op het gebied van e-commerce met een sterke focus op performance marketing kanalen zoals Affiliate.
  • Krijn Schuurman Host
    Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.