Eddy Boeve
Eddy Boeve op 16 september 2015

Verleiden doe je met copy!

Een tijdje geleden heb ik op een Webredactie & Content Marketing Congres, georganiseerd door Entopic, een break-out sessie verzorgd over conversie optimalisatie en copy.

Weg met de vakkenvullers!

vakkenvullersIk had mij voor de inhoud laten leiden door onze ervaringen bij optimalisaties bij onze klanten in het afgelopen jaar. Wij merkten namelijk steeds vaker dat de conversie sterk afhing van de kwaliteit van de copy. Veel sites worden ‘gevuld’ met teksten. Waarbij niet altijd even lang stil wordt gestaan of deze content wel aansluit bij de vraag van bezoekers. En met de meeste content management systemen die werken met ‘vakjes’ op de pagina waar je content in kunt stoppen, wordt het een excercitie van ‘vakkenvullen’.  McGovern noemde op een vorige congres redacteuren die dat doen al eens schetsend “put-it-uppers”.

Weg met Lorem Ipsum!

no-more-wireframesEn die bovenstaande vakjes komen mede tot stand door interactieontwerpers die wireframes maken met blokjes en lorem ipsum teksten daarin. Terwijl het veel belangrijker is om een dialoog met de bezoeker te ontwerpen, die gebaseerd is op copy-argumenten waarom ze wél of waarom ze juist niet het aangeboden product of dienst zullen gaan afnemen.  Met deze dialoog tussen de verkoper en de koper zou je moeten beginnen, en die dialoog past vaak niet in de vakjes die interactieontwerpers en CMS’en voor de copy-writers klaar zetten. Dus einde van de wireframes met lorem ipsum, en het begin van copy-frames!

Laten we gaan verleiden!

In onze presentatie presenteren we een praktisch toepasbaar stappenplan, waarbij we vanuit verschillende optieken naar de gebouwde dialogen kijken. En waarbij we precies op het juiste moment, voor het juiste publiek, een set van online verleidingstechnieken toepassen. Misschien dat we zo eens van dat eeuwige gemiddelde conversie-ratio cijfer van 2% afkomen.

Presentatie Content Marketing & Webredactie Congres 2013