Booming
  • EN
  • NL
  • Home
  • Oplossingen
  • Trainingen
  • Tools
  • Klanten
  • Blog
  • Contact

Waarom een Inbound Marketing Strategie voor B2B Essentieel is

Waar vroeger Outbound Marketing helemaal ‘hot’ was, is tegenwoordig een Inbound Marketing strategie veel effectiever. Je laat met Inbound Marketing klanten naar jou toekomen (op organische wijze) door hen waardevolle kennis te bieden. Hierdoor krijg je meer traffic en behaal je betere resultaten. Bij outbound gebruik je een ‘push’ strategie en bij inbound een ‘pull’ strategie.

Download het Marketing & Sales Alignment Handboek

Waarom jij niet zonder Inbound Marketing strategie kunt

De Inbound Marketing strategie is ontstaan door het idee dat mensen niet zitten te wachten op schreeuwerige advertenties – bijvoorbeeld in de vorm van billboards, banners en commercials.

Tijdens zo’n reclameblok zappen mensen direct weg en online advertenties ontwijken ze met adblockers.

Mensen hebben veel meer sympathie tegenover bedrijven die de doelgroep serieus willen helpen. Waarom ook jij Inbound Marketing zou moeten inzetten lees je hier.

Zo kan een inbound strategie eruit zien

Een potentiële klant heeft een probleem. Jouw website is een bron van informatie waarmee hij zijn probleem beter begrijpt en op wil gaan lossen. Door middel van aantrekkelijke content maak je deze klant nieuwsgierig.

Soorten content die onderdeel kunnen zijn van jouw Inbound Marketing strategie? Denk aan podcasts, e-books, online cursussen, blogartikelen, webinars, een infographic en nog veel meer andere soorten content waarmee je jouw klanten helpt.

Na het lezen of bekijken van waardevolle content kom jij in beeld. Je belooft dat je deze klant gaat helpen met (zakelijke) problemen die zich voordoen en dit klinkt als muziek in zijn oren. Hij wil nu meer weten over hoe je online Inbound Marketing kunt inzetten voor meer traffic en meer leads..

..en daar kunnen wij jou mee helpen

Als je direct wil beginnen met een goede Inbound Marketing strategie voor B2B, neem dan contact met ons op. Een voorbeeld van hoe een online inbound strategie eruit kan gaan zien:

  1. Je creëert relevante content voor je doelgroep
  2. Je optimaliseert de vindbaarheid ervan
  3. Je promoot deze content online, via social media en pay per click
  4. Je converteert je bezoekers naar je klant d.m.v. e-mailcampagnes
  5. Je meet en analyseert dit proces

Met (inbound) e-mail marketing bied je bezoekers de maandelijkse nieuwsbrief vol waardevolle informatie over jouw vakgebied.

Leer hoe jij meer qualified leads omzet in betalende klanten

Download het handboek

Inbound Marketing Strategie Template

Bij Hubspot kun je een Inbound Markting Strategie template downloaden. Daarmee kun je een start maken met jouw inbound strategie. Er komt veel bij Inbound marketing kijken. Je zal een content strategie moeten hebben om traffic te krijgen, maar je moet ook een strategie bedenken hoe je die bezoekers omzet in leads en vervolgens in klanten.

Zij kozen voor Booming

Samen werken aan jouw Inbound marketing strategie?

Laten we analyseren waar de kansen liggen. Neem nu contact op!

Bel mij: 06 34 84 29 49 Stel mij een vraag

Lennart Ruigrok, Inbound specialist bij Booming

Booming up your

  • Zichtbaarheid
  • Impact
  • Contacten
  • Leads
  • Conversies
  • Verkopen

© 2013-2022

ContactWerken bijVoorwaardenAlles over