Waarom jij niet zonder Inbound Marketing strategie kunt
De Inbound Marketing strategie is ontstaan door het idee dat mensen niet zitten te wachten op schreeuwerige advertenties – bijvoorbeeld in de vorm van billboards, banners en commercials.
Tijdens zo’n reclameblok zappen mensen direct weg en online advertenties ontwijken ze met adblockers.
Mensen hebben veel meer sympathie tegenover bedrijven die de doelgroep serieus willen helpen. Waarom ook jij Inbound Marketing zou moeten inzetten lees je hier.
Zo kan een inbound strategie eruit zien
Een potentiële klant heeft een probleem. Jouw website is een bron van informatie waarmee hij zijn probleem beter begrijpt en op wil gaan lossen. Door middel van aantrekkelijke content maak je deze klant nieuwsgierig.
Soorten content die onderdeel kunnen zijn van jouw Inbound Marketing strategie? Denk aan podcasts, e-books, online cursussen, blogartikelen, webinars, een infographic en nog veel meer andere soorten content waarmee je jouw klanten helpt.
Na het lezen of bekijken van waardevolle content kom jij in beeld. Je belooft dat je deze klant gaat helpen met (zakelijke) problemen die zich voordoen en dit klinkt als muziek in zijn oren. Hij wil nu meer weten over hoe je online Inbound Marketing kunt inzetten voor meer traffic en meer leads..
..en daar kunnen wij jou mee helpen
Als je direct wil beginnen met een goede Inbound Marketing strategie voor B2B, neem dan contact met ons op. Een voorbeeld van hoe een online inbound strategie eruit kan gaan zien:
- Je creëert relevante content voor je doelgroep
- Je optimaliseert de vindbaarheid ervan
- Je promoot deze content online, via social media en pay per click
- Je converteert je bezoekers naar je klant d.m.v. e-mailcampagnes
- Je meet en analyseert dit proces
Met (inbound) e-mail marketing bied je bezoekers de maandelijkse nieuwsbrief vol waardevolle informatie over jouw vakgebied.