WiQhit is een Personalisatie tool. Kijk hier voor alle Personalisatie tools.
Wat is WiQhit?
WiQhit is een marketing tool voor personalisatie, die beschikbaar is voor online platformen. Het bedrijf is gestart vanuit de ambitie om de mooiste personalisatie oplossingen te creëren, die voor iedereen beschikbaar en succesvol zijn. Met de tool kan communicatie gepersonaliseerd worden voor iedere bezoeker.
De werkwijze van WiQhit is in te delen in vier vlakken: personalisatie, e-mailmarketing, product recommendation en A/B-testen. WiQhit wil de juiste boodschap voor de juiste bezoeker op het juiste moment aanbieden. Verschillende marketing- en beïnvloedingstechnieken worden gebruikt, wat aansluit bij het klantprofiel van de individuele bezoeker.
Met de software-oplossing van WiQhit hebben wij als Booming 10% meer conversie behaald bij Verf.nl. In de personalisatie case laten we je zien hoe we verschillende bezoekerssegmenten apart hebben benaderd en de klantreis hebben geoptimaliseerd.
Overzicht personalisatie features WiQhit
De features beschrijven de omvang van de mogelijkheden van de tool en ondersteunen het personalisatieproces.
- Segmentatie
WiQhit heeft een personalisatie model ontwikkeld en weet wanneer welk verleidingsprincipe effectief is. Doelgroepen kunnen worden toegevoegd, waarop relevante uitingen op het juiste moment in de customer journey worden vertoond. - A/B testen
Met WiQhit kunnen er A/B testen worden opgezet om inzichten te verkrijgen. - Automatisering
WiQhit automatiseert voor een gedeelte klanten in de segmenten en fases in de customer journey. Daarnaast integreert WiQhit steeds meer aanbevelingen van producten aan de hand van gedrag dat eerder gemeten is. - Omnichannel
WiQhit kan gedragsinformatie op de website koppelen met andere systemen, zoals e-mail. - Rapportage
WiQhit heeft een analytics dashboard om alle testen te monitoren en vast te stellen. - Aanbevelingen
Er worden op basis van gedrag verschillende online aanbevelingen getoond voor specifieke producten. Aanbevelingen kunnen worden toegepast op vier vlakken. De vlakken zijn generiek, contextueel, persoonlijk en design. Generieke aanbevelingen zijn algemeen zoals ‘meest populaire producten’. Contextuele aanbevelingen zijn aanbevelingen op basis van producten zoals ‘Dit product gaat goed samen met vergelijkbare items’. En persoonlijke aanbevelingen zijn aanbevelingen op basis van individuele bezoekers. Bij WiQhit kunnen alle varianten worden toegepast. - Targeting
Met WiQhit kan personalisatie worden toegepast met betrekking tot de website en e-mail. - Soort personalisatie tool
Bij WiQhit wordt de gepersonaliseerde content geserveerd vanuit de tool op basis van data die door de tool wordt verzameld door middel van een script.
Naast de features voelt WiQhit zich verantwoordelijk voor elk project, daarom leveren ze niet alleen software maar ook expertise voor optimaal resultaat.
WiQhit versus andere personalisatie tools
Personalisatie tools in het algemeen helpen bij het geautomatiseerde proces om een gebruiker te identificeren en klantgedrag te verzamelen. Dit doet elke tool op een eigen manier. We hebben 9 personalisatie tools vergeleken met onder andere WiQhit. Lees hier meer over de vergelijking van personalisatie tools.
Personalisatie met WiQhit
WiQhit is een tool waarmee het mogelijk is om communicatie persoonlijk te maken. WiQhit heeft een uniek personalisatie model ontwikkeld en weet in welke fase van de customer journey welk verleidingsprincipe effectief is. Personalisatie kan worden toegepast op de website en met e-mail en er zijn verschillende vormen.
Naast de tool is het denkwerk achter personalisatie een erg belangrijke factor. De juiste instellingen voor de tool moeten goed worden neergezet, strategieën moeten worden gemaakt voor jouw businessmodel en evaluatie van de nieuwe inzichten zal geanalyseerd moeten worden om effectieve vervolgstappen te zetten. Door een mix van methode, aanpak en technische tools, zorgt het Personalisatie Optimalisatie Programma ervoor dat tooling en denkwerk bij elkaar komen voor een optimaal resultaat.