Retail Rocket is een Personalisatie tool. Kijk hier voor alle Personalisatie tools.
Wat is Retail Rocket?
Retail Rocket is een multi channel personalisatieplatform gebaseerd op big data. De basis van Retail Rocket is het identificeren van de behoefte van de bezoeker. Het gedrag wordt geanalyseerd waardoor Retail Rocket de interesses van bezoekers kan bepalen en gepersonaliseerde productaanbevelingen kan vertonen. Retail Rocket is volledig gericht op e-commerce.
De oplossingen van Retail Rocket zijn in te delen in website-personalisatie, triggered e-mails, e-mail personalisatie en slimme opt-in formulieren.
Personalisatie Optimalisatie Programma
Maar personalisatie is niet alleen het aanzetten van de tool. Een juiste mix van methode, aanpak en tooling zorgt voor een optimaal resultaat. Het Personalisatie Optimalisatie Programma van Booming zorgt voor de juiste mix voor het verhogen van conversie.
Overzicht personalisatie features Retail Rocket
De features beschrijven de omvang van de mogelijkheden van de tool en ondersteunen het personalisatieproces.
- Segmentatie
Gebruikersgedrag wordt bijgehouden, wat wordt verzameld in de database. Met de data kan er een gedragsanalyse worden uitgevoerd waaruit segmenten worden ontwikkeld. - A/B testen
Met Retail Rocket kunnen er A/B testen worden opgezet om inzichten te verkrijgen. - Rapportage
Retail Rocket heeft rapportages om te testen, beheren en monitoren. - Aanbevelingen
Bij Retail Rocket kunnen meest populaire producten worden vertoond. Dit zijn generieke aanbevelingen. Daarnaast kunnen nieuwe producten vertoond worden, waar de bezoeker waarschijnlijk in is geïnteresseerd. Naast deze opties kunnen persoonlijke aanbevelingen worden laten zien op basis van interesses en websitegedrag. - Targeting
De online contactpunten van Retail Rocket zijn de website en e-mail. - Soort personalisatie tool
Retail Rocket gebruikt diverse systemen om personalisatie toe te passen. Voor Machine learning wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van Spark, op basis van een Hadoop Yarn platform.
Retail Rocket analyseert het gedrag van bezoekers en past de site hierop aan. Iedere bezoeker kan een persoonlijke versie van de website krijgen met producten die aansluiten bij de bezoeker.
Retail Rocket versus andere personalisatie tools
Personalisatie tools in het algemeen helpen bij het geautomatiseerde proces om een gebruiker te identificeren en klantgedrag te verzamelen. Dit doet elke tool op een eigen manier. We hebben 9 personalisatie tools vergeleken met onder andere Retail Rocket. Lees hier meer over de vergelijking van personalisatie tools.
Personalisatie met Retail Rocket
Bij Retail Rocket wordt eerst het gebruikersgedrag bijgehouden. Alle gegevens worden verzameld in een producten database en gedragsanalyse, waardoor segmenten kunnen worden gemaakt. Met alle gegevens kan er personalisatie geactiveerd worden.
Naast de tool moet de juiste methode en aanpak gehanteerd worden. Personalisatie is niet alleen een tool aanzetten. Het inzetten van personalisatie gaat over het kiezen van de juiste strategie, het inzetten van converterende persuasion principes en het continu testen wat wel en niet werkt. De mix van tooling en het denkwerk achter personalisatie zal zorgen voor het verhogen van conversie.
Plan een afspraak met onze personalisatie specialisten om te kijken hoe jouw bedrijf personalisatie kan inzetten.