WiQhit

Meer business door personalisatie

Iedereen weet dat als je een (potentiële) klant persoonlijk aanspreekt, dat veel effectiever is dan ‘one size fits all’. Alleen als je dat handmatig moet doen, is het wel veel werk, of bij grotere aantallen bezoekers, zelfs niet te doen. Daarom is er WiQhit. Door dit innovatieve personalisatie-platform kun je elke webpagina aanpassen aan (gedrags)kenmerken van de individuele bezoeker.

Direct iemand spreken
van het personalisatie-team?

En WiQhit is zeker geen raketwetenschap, in 4 eenvoudige stappen kun je je verbeterde rendement al meten:

Stap 1. Elke klik telt

De marketeer heeft een web-based account met toegang tot de interface, het script en de editor. In het account staat het WiQhit script dat op de webpagina wordt geplaatst. Met dit script wordt van elke bezoeker in real-time een klantprofiel opgebouwd, gecombineerd met eventuele voorgaande visits en externe data.

Stap 2. Iedereen in hokjes

In de WiQhit interface kunnen vervolgens alle online bezoekers gemakkelijk worden verdeeld in segmenten. Dit zijn groepen die op basis van bijvoorbeeld hun klik- of zoekgedrag, interesse, aankoopfase, herkomst en gebruikt device verschillen van andere bezoekers.

Stap 3. De website verandert mee

Op het moment dat de klantsegmenten zijn ingericht, opent de WiQhit editor op de website. Hiermee kan de marketeer navigeren over de pagina, en personalisaties per doelgroep creëren en testen. Voor eenvoudige aanpassingen is geen technische kennis nodig, en WiQhit opereert volledig los van de websitetechniek.

Stap 4. Meet het rendement

WiQhit beschikt over een analytics dashboard waarop in één oogopslag het effect van gepersonaliseerde content op de business doelen wordt weergegeven. Voor een betrouwbare analyse hanteert WiQhit altijd een controlegroep van bezoekers die geen personalisaties zullen zien.

Waarom WiQhit?

Vergeleken bij veel andere personalisatie-platformen, springt WiQhit er wat betreft prijs / kwaliteit echt bovenuit, een echte challenger dus:

  • De prijs (per 100.000 bezoekers) is veel lager dan anderen.
  • De software is eenvoudig te installeren.
  • De functionaliteit is ongekend: personalisatie, A/B- en multivariate-testen, én gepersonaliseerde A/B-testen.
  • Er is een API voor back-office integratie met onder andere Copernica. Een koppeling met SharpSpring is in de maak.
  • Vaker (meer dan 100 keer) geïmplementeerd dan vele anderen.
  • Dataopslag in Nederland, en de marketeer beslist wat wel/niet wordt verzameld van bezoekers.
  • Perfecte support via WiQhit zelf, en via Booming.

Meer brains dan tools, please!

Als WiQhit als personalisatie-software dan zo eenvoudig is, waarom heb je dan als marketeer nog een bureau nodig die je ondersteunt?
Net als alle andere tools, gaat ook bij WiQhit de 20/80-regel op: investeer 20% in tools, 80% in brains. En gelukkig heb je door de lage prijs van WiQhit daar ook budget voor. Wij kunnen je dan prima helpen bij het inregelen en inrichting van WiQhit. Met het bepalen van de perfecte personalisatie-plekken, -momenten en -uitingen die nog wel bepaald dienen te worden in de WiQhit-omgeving. Daar hebben wij een bewezen methode voor, zoals een Persuasion Canvas, waardoor we alle middelen op tafel weten krijgen, om de beoogde doelgroep via zo persoonlijk mogelijk gestelde boodschappen en functies te laten converteren.

En daar doen we het toch allemaal voor? Leg jouw uitdagingen voor aan het Booming team.