SEO Schrijven

Scoren door kwalitatieve content, zo regel je dat.

Hoe hoog rank je in de organische resultaten van zoekmachines? Dit hangt van een vele factoren. Van oorsprong is content een van de belangrijkste rankingsfactoren voor SEO. Schrijven van relevante kwalitatieve content is bepalend voor succes.

  • Wat zijn succesvolle zoektermen
  • Hoe vaak moet ik zoektermen verwerken in de tekst
  • Hoe schrijf ik een goede Anchortekst

Het antwoord op deze vragen verandert met de tijd. Als je wilt dat je site goed rankt, is het belangrijk dat de zoekmachine snapt waar je website over gaat. Waar vroeger de focus lag op keyword density, wordt tegenwoordig de context steeds belangrijker. Als bedrijf is het moeilijk deze ontwikkelingen bij te benen. Search experts weten precies de juiste accenten te leggen en helpen met effectief SEO schrijven en jouw online rendement een boost te geven.

Ga zelf aan de slag met scorende SEO pagina's schrijven, download nu de onmisbare richtlijnen voor een SEO tekst!

Research als startpunt

Voordat je gaat starten met SEO teksten schrijven voer je een zoektermenonderzoek uit. Je analyseert welke zoektermen relevant zijn, hoeveel verkeer de termen kunnen opleveren en wat de concurrentie op de termen is. Specialisten kijken ook naar de verkopen en het rendement dat behaald kan worden.

Effectief verwerken van Keywords

SEO schrijven is effectief als je de keywords in de teksten en titels verwerkt. Tegenwoordig kijken zoekmachines niet alleen of een zoekterm voorkomt, maar ook of de context relevant is. Ook UX en de mate waarin de inhoud gelezen wordt weegt mee. Om een pagina te optimaliseren voor SEO, schrijven copywriters landingspagina aan de hand van basisregels.

Enkele basisregels:

  • Verwerk keyword in de titel
  • Gebruik maximaal 1 x H1 (vervolg H4)
  • Gebruik 1 zoekterm per pagina (eventueel 2 bij-termen)
  • Accentueer je zoekterm (herhaling)

Voorkom duplicate content

Zorg ervoor dat iedere pagina uniek is. Duplicate content, twee websitepagina’s die identieke of vrijwel met dezelfde inhoud, hebben een negatieve invloed op je pagerank. Voor webshops moeten hier bij SEO schrijven rekening mee worden gehouden.

Goed geschreven pagina’s zijn linkbaar en bevorderen de interactie met de bezoeker. Door op creatieve wijze een zoekvraag te verwerken stimuleer je de bezoeker tot vervolgstappen. Probeer je bezoeker te verleiden tot het klikken op je zoekterm.

Optimaliseer je zichtbaarheid op internet

SEO schrijven is bepalend voor je zoekresultaten. De juiste accenten leggen en het toepassen van deze tips en trucs zorgen ervoor dat jouw online rendement een boost krijgt.

Benieuwd geworden of zoekmachines snappen waar jouw website over gaat? En wil jij weten welke pagina’s jij moet schrijven om organisch verkeer te krijgen? Wacht dan niet langer en bel Booming.