SEO-plan

Het belang van een onderbouwd SEO-plan

Search is een belangrijk onderdeel van de online marketing strategie van bedrijven. Afgeleid van de gekozen strategie moet er een operationeel SEO-plan worden uitgewerkt en geïmplementeerd. Bij veel bedrijven ontbreekt het aan een goed onderbouwd plan. Zij gaan aan de slag in de hoop de juiste richting te hebben gekozen en verkeren lang in onzekerheid of de inspanningen daadwerkelijk renderen. Het is verstandig om bij het ontwikkelen en implementeren van een SEO-plan de hulp van experts in te schakelen.

Wat zijn jouw SEO-uitdagingen?

  • Heb je behoefte aan meer bezoekers naar jouw website?
  • Wil je jouw site-structuur wijzigen?
  • Wil je je focussen op een niche markt?
  • Op welke zoekwoorden wil je scoren?
  • Wil je autoriteit uitstralen?

Je bent succesvol op internet als je goed zichtbaar bent en een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines hebt. Dit is mogelijk door goed te scoren op de drie belangrijkste rankingsfactoren:

  • Techniek
  • Content
  • Autorisatie

Starten met Zoekmachine optimalisatie? Dan is de eerste stap het laten ontwikkelen van een uitgebreide analyse (mogelijk ingewikkelde SEO- issues achterhalen). Hiervoor zijn de juiste brains, tools en ervaring nodig. Ben jij overtuigd dat je moet starten met SEO? Dan is het tijd voor een telefoontje naar Booming.

Zoekmachinemarketing kan jou het volgende opleveren:

  • Meer tijd om te besteden aan je core business
  • Hogere PageRank
  • Meer bezoekers naar je website
  • Meer leads
  • Hogere conversieratio
  • Meer autoriteit

Projectmatige aanpak

Het opstellen van een SEO-plan bespaart je veel tijd en je bent er zeker van dat je inspanningen gebaseerd zijn op de juiste strategische keuzes en het gewenste resultaat opleveren. Met een procesgerichte aanpak gebaseerd op een termonderzoek, technische aanpassingen, copywriting, Conversie optimalisatie en Link building pakken specialisten zowel nieuwe als lopende projecten aan.

Fasen van een SEO-plan:

  • Technisch onderzoek; o.a. structuur data en indexeerbaarheid
  • Keywordonderzoek; o.a. zoekvolume en termencombinaties
  • Content; creatie van kwalitatieve en kwantitatieve content
  • Gebruikerservaring; o.a. snelheid van de site, conversies
  • Zichtbaarheid en autoriteit creeren; aantal en kwaliteit van links

Als Online marketing bureau wordt gewerkt in een team van specialisten en geadviseerd hoe je als organisatie stap voor stap resultaten kan boeken. Door de juiste keuzes te maken en de activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen helpen SEO-specialisten jouw online rendement te optimaliseren. Jouw bedrijf naar in de volgende versnelling? Bel ons.