Sales Leads

Hoe haal je optimaal rendement uit sales leads?

Je kwalificeert potentiƫle klanten als sales leads, als een lead aan het eind van de overweging fase binnen het koopproces op het punt staat je product of dienst af te nemen. Hierbij maak je gebruik van de verzamelde gegevens (interesse, behoefte en voorkeur) die je hebt verkregen in het lead nurturing proces.

Het vereist kennis en ervaring om optimaal rendement te halen uit het lead managementproces. Mocht je nieuwe inzichten willen opdoen hoe je op efficiente wijze meer kwalitatieve sales leads weet te transformeren tot klant? Onze Leadgen experts ontvangen je graag met een kopje koffie. Boek Booming.

De route naar zoveel mogelijk kwalitatieve sales leads

Om meer potentiƫle klanten te realiseren en deze te transformeren tot sales leads doorloop je een aantal stappen in het lead management proces:

- Optimaliseer je Customer Insights

Het is cruciaal om te weten wat er speelt binnen je doelgroep.

  • Hoe krijg je een bezoeker naar je site?
  • Wat komt hij doen op je website?
  • Hoe overtuig je bezoeker tot het achterlaten van gegevens?
  • Hoe kun je een lead verleiden tot conversie?

De inzichten verkrijg je door goede data-analyse. Online experts hebben de beschikking over analysetools en zijn in staat het online-gedrag van je doelgroep in kaart te brengen.

- Bied waardevolle content aan tijdens de Customer Journey

Weet de contactmomenten met je klant en zorg ervoor dat je relevante informatie aanbiedt tijdens de klantreis. De belangrijkste fasen van de Customer Journey om een klanten te transformeren tot sales leads zijn volgens het AIDA-model:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

- Leadnurturing

Er zijn diverse technieken en tactieken om zoveel mogelijk informatie klantgegevens te achterhalen en bezoekers klaar te stomen als sales leads. Met name e-mails, Whitepapers, YouTube presentaties en Webinars zijn succesvol.

De kracht van Marketing Automation

De technologische ontwikkelingen hebben het mogelijk gemaakt het proces geautomatiseerd te laten plaatsvinden. Op het juiste moment worden prospects voorzien van waardevolle informatie en de verkregen contact- en gedragsinformatie worden zorgvuldig verwerkt. Zodra een lead de kwalificatie sales leads heeft, is de scoringskans tot kans heel groot geworden met de aanwezige informatie.

Het succes van verleiden

Koppeling van de data met de vaardigheden die onze specialisten hebben om door middel van verleidingstechnieken in te spelen op de verwachtingen van de sales leads, resulteert in een stijging van het online rendement van meer dan 20%.

Ben jij benieuwt hoe je snel en effectief meer waardevolle klanten kunt binnenhaalt? Kom eens langs in Amsterdam om met ons van gedachten te wisselen.

Wij werken al voor:

  • ANWB
  • logo-tui
  • rijksoverheid-logo
  • Nationale Nederlanden
  • marktplaats-zakelijk