Marketing Automation Nederland

Het doel is genereren van (meer) gekwalificeerde leads en het verhogen van conversie, dus meer sales. Dit marktbewerking- en leadgeneratieproces automatisch inrichten kost veel tijd en vergt de juiste kennis. Ook ervaring in het gebruik van tools en systemen en kennis van recente ontwikkelingen en best practices is een must.

Starten met Marketing Automation

Met geavanceerde software verloopt het marketingproces grotendeels automatisch. Inrichten van Marketing Automation start bij het definiëren van Buyer Persona’s en het bepalen en vastleggen van relevant verkeer. Om effectief via meerdere kanalen op de juiste momenten doelgroepen te bereiken met relevante marketing content is een goede start van Marketing Automation cruciaal.

Meest gestelde vragen:

  • Welke tool/software moet ik gebruiken?
  • Kan mijn huidige CRM-systeem geïntegreerd worden?
  • Hoe krijg ik mijn sales afdeling mee?

Wil jij antwoord op deze vragen? Mis niet langer gekwalificeerde leads en maak direct een afspraak.

Vrijblijvende afspraak maken met een Marketing Automation specialist:

Krijgt grip op je doelgroep

Om meer grip te krijgen op de Customer en Buyer Journey van jouw doelgroepen maak je gebruik van de Automated Software. E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel binnen Marketing Automation Nederland en specifiek in Nederland is e-mailmarketing al volledig geadopteerd. In het systeem (bijvoorbeeld SharpSpring) worden veel automatische e-mails ingesteld die op verschillende fasen in de Customer Journey worden afgevuurd. Deze functionaliteit bepaalt in sterke mate het succes van je strategie.

CRM en CMS functionaliteiten

Veel systemen maken gebruik van CMS-functionaliteit, zodat het mogelijk is om landingpagina’s, formulieren & downloadpagina’s aan te maken. Denk hierbij aan het aanbieden van Whitepapers, e-books en andere waardevolle content. Ook beschikken de meeste tools over uitgebreide CRM-functionaliteiten. Hierdoor kun je effectief werken aan prospects en Marketing Qualified Leads en Sales Qualified Leads beheren in het systeem. Leadscoring en Lead Nurturing zijn veelgebruikte termen. Het heeft betrekking op de mogelijkheid om prospects en leads in een vroeg stadium van de Customer Journey te monitoren, te waarderen en te begeleiden in het proces naar conversie.

De beste tool voor jouw organisatie

In de praktijk zien we veel tools op het gebied van Marketing Automation. Nederland is een markt waar alle kwalitatief goede aanbieders actief zijn. Na bestudering van de mogelijkheden is gekozen voor SharpSpring, en dus ook voor de implementatie bij klanten. SharpSpring is als nummer 1 getest.

Inzicht in de beweegredenen en motieven van jouw doelgroep, het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads aan de sales afdeling is niet meer weg te denken uit de huidige bedrijfsvoeringen. Nederland loopt voorop in Europa met betrekking tot de wereld van ‘Marketing Automation Nederland’ in vooral de B2B markt.

Wil je weten of Marketing Automation meerwaarde heeft voor jouw organisatie? Zet jouw eerste stap naar meer gekwalificeerde leads, neem contact op.