Leads Marketing

Wat versta je als organisatie onder Leads Marketing?

Als gevolg van de technologische ontwikkeling is het proces van Leads Marketing aanzienlijk veranderd. Een lead wordt over het algemeen gezien als een (potentiële) klant waar je als organisatie op korte of lange termijn waarde uit kunt halen. Leads kunnen gedefinieerd worden aan de hand van een kwaliteitsnorm.

In de business-to-business wordt er een onderscheid gemaakt tussen Sales Qualified Lead en een Marketing Qualified Lead. De kwaliteitscriteria zijn per organisatie verschillend. Het is belangrijk voor organisaties duidelijk te formuleren wat de kwaliteit van een lead is. De basis van Leadmarketing dient een duidelijk kader te krijgen. Als je inzicht hebt in de wensen en behoeften van je doelgroep en weet in welke fase van het koopproces hij zich bevindt, kun je met een creatieve Leads Marketing Strategie op effectieve wijze klanten stap voor stap begeleiden door het koopproces.

Direct meer relevante leads:

Neem contact op met mij Bel zelf met Booming

Juiste leads door inzicht in customer journey

Om effectief Leads Marketing toe te passen, moet je weten wat er omgaat in het hoofd van je klant? Waarom zal deze al dan niet tot actie overgaan? Op het juiste moment moet je hem voorzien van de gewenste informatie. Klanten doorlopen de volgende fasen van de Customer Journey:

  • Awareness
  • Overwegen
  • Evalueren
  • Actie
  • Ervaren
  • Binden
  • Ambassadeurschap

Met een goede content strategie biedt - geautomatiseerd middels Marketing Automation - je jouw doelgroep in iedere fase van het koopproces content aan die hem begeleidt naar de volgende fase. Het uiteindelijke doel is om klanten te verleiden om tot actie over te gaan. Een tool die bij Marketing Automation ondersteuning biedt is Sharpspring.

Iedere lead dient te worden voorzien van relevante informatie. Met name Prospects en ‘Cold Leads’ worden in de B2B markt benaderd via geautomatiseerde contact strategieën. Middels Marketing Automation zijn er geavanceerde mogelijkheden om zeer effectief Leads Marketing toe te passen.

De kracht van Leads Marketing

De Customer Journey is voor iedere branche weer anders. Op innovatieve wijze wordt samen met opdrachtgevers de klantreis in kaart te brengen. Met kennis op het gebied van Interaction Design, gebruiksvriendelijkheid en bewezen overtuigings- en verleidingstechnieken worden potentiële leads getransformeerd tot klant, ambassadeur en fan.

Is jouw bedrijf klaar voor meer leads? Check: Leadgeneratie van de bovenste plank.