Leadgeneration

De 4 stappen voor een succesvolle Leadgeneration strategie

Scoren met Leadgeneration dat doe je met landingspagina’s voor het verzamelen van gegevens. Door ze te verleiden hun gegevens achter te laten op je website creëer je mogelijkheden om de doelgroep rechtstreeks te benaderen. Dit gebeurt in veel gevallen via gerichte, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, SEO en SEA. Het klinkt eenvoudig, maar online leadgeneration vereist de nodige kennis. Weten wat je doelgroep beweegt en slimme inzet van online-contactkanalen zijn bepalend voor een scorende strategie.

Herken je dit probleem:

  • Er is (te)weinig traffic naar de website
  • Veel niet relevante bezoekers
  • Veel vragen, weinig conversie
  • Informatie-aanvragen worden niet opgevolgd

Klaar voor leadgeneration?
Bel onze specialist.

Meer kwalitatieve leads via Leadgeneratie

Met lead generatie probeer je contactgegevens te scoren, van waardevolle prospects. Denk hierbij aan het inschrijven voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier bij een informatieaanvraag of het downloaden van een Whitepaper (whitepaper marketing). Om leads binnen te halen (leadgeneration) die ook echt toegevoegde waarde hebben voor je organisatie, is het belangrijk een goed inzicht te hebben in de wensen van je klanten en hoe de klantreis eruitziet.

Doorloop de volgende stappen in het Leadgeneration proces:

Middels Customer Journey Mapping weet je wanneer en hoe je de klant kunt beïnvloeden en verleiden. Je bent in staat een potentiële klant te transformeren tot klant, ambassadeur en fan. Een gedegen strategie op het gebied van Leadgeneration verbetert de conversie door het toepassen van psychologische principes. Met relevante content en effectieve copywriting bind je bezoekers aan je website. De landingspagina’s dien je zorgvuldig af te stemmen op het koopproces.

1. Customer Insight

Je start een campagne om klanten te werven. Het is belangrijk Buyer Personas in kaart te brengen:

  • Waarom zou iemand klant van je worden?
  • Hoe overtuig ik een leads?
  • Waarover zijn jouw huidige klanten tevreden?
  • Wat kun je de leads direct bieden?

2. Lead capturing

Instrumenten die worden gebruikt om traffic te genereren,

  • Blog
  • SEO
  • Online Advertising
  • Sociale platforms

Boeiende inhoud speelt een grote rol in leadgeneratie. Aan de hand van de opgestelde doelgroep omschrijving toon je aan dat je relevante informatie aanbiedt en een oplossing hebt voor hun probleem. Met de juiste boodschap op het juiste moment leid je potentiële klanten naar je site/landingspagina.

3. Landingspagina’s

Landingspagina’s zijn essentieel om leads, betaald of onbetaald, te genereren. Het is belangrijk dat de klant relevante informatie krijgt en je hem verleid tot het achterlaten van contactgegevens. Let wel op dat de gehele funnel moet kloppen en alles op elkaar aan moet sluiten.

Waaraan voldoet de perfecte landingspagina:

  • Optimale UX
  • SEO-copywriting
  • Vermelding juiste koopargumenten
  • Gebruik van verleidingstechnieken
  • Duidelijke call-to-action

Bezoekers zijn kritisch geworden in het achterlaten van contactgegevens. Hoe krijg je ze toch zover, dat ze een e-mailadres achterlaten? Lees verder voor het antwoord op deze vraag.

4. Geef voordat je om gegevens vraagt

Iedere fase moet van waarde zijn, door het gratis aanbieden van waardevolle informatie creëer je vertrouwen en laat de bezoeker eerder zijn contactgegevens achter.

Wat kun je gratis aanbieden:

  • Video training
  • Gratis trial
  • Webinars
  • E-books
  • Quickscans
  • Cheat sheets
  • Demo

Optimaal rendement uit je potentiële klantenbestand

Lead generation is zowel voor B2B als B2C organisaties belangrijk. Inzicht in de klantreis is de basis. De salesfunnel moet duidelijk in kaart worden gebracht en in iedere fase van het koopproces moet je kwalitatieve informatie aanreiken. Content dient op inspirerende wijze op het goede moment te worden aangeboden.

Leadgeneration voor je bedrijf

Met een team van specialisten is het mogelijk alle online-activiteiten optimaal op elkaar af te stemmen. Met een gestructureerde aanpak kun je jouw rendement eenvoudig met 20% verhogen door activiteiten uit te besteden.

Door in de huid van de doelgroep te kruipen worden innovatieve strategieën geïmplementeerd. Goede website analyses bieden heldere inzichten en met ondersteuning van professionele Interaction Design, focus op Usability en het toepassen van krachtige psychologische technieken helpen wij jou je database te verrijken. Neem direct contact op om de kansen van Leadgeneration voor jou te bespreken.