Lead Scoring

Bespaar tijd en geld door Lead Scoring

Maak de interesses van contactpersonen inzichtelijk én speel hier geautomatiseerd op in, dat is lead scoring. Het vergt veel tijd en kennis om de Customer Journey scherp te formuleren en het lead scoring proces goed in te richten. Als het eenmaal staat kun je snel en efficiënt communiceren met als doel een enorme boost van jouw ROI.

  • Hoe weet je of een nieuw contactpersoon een actuele koopinteresse heeft?
  • Is iemand zich aan het oriënteren op je site?
  • Wat is de intentie van een lead?
  • Hoe speel je in op de wensen van leads?

Onze specialisten helpen je snel en effectief waardoor er geen onbenut potentieel verloren gaat.

Laat geen steek vallen in
jouw lead scoring proces

Wat levert Lead Scoring jou op?

  • Blijf in contact met je doelgroep.
  • Volg alleen leads op die een koopintentie hebben.
  • Meer klanten
  • Toename van bedrijfsresultaat.

Het lead scoring model

Met leadscoring deel je prospects in in een schaal die een waarde vertegenwoordigt die iedere (potentiële) klant heeft voor jouw bedrijf. Door scores toe te kennen aan gedrag dat vooraf is gedefinieerd, bepaal je wat de verzamelde informatie waard is. Gedrag kan ook minpunten opleveren. Je komt uiteindelijk tot een scoringsmatrix die door marketing én sales geadopteerd worden.

Soorten gedrag en voorbeeld hoe een score kan worden toegekend:

  • Page visit (+5)
  • Ingevuld formulier (+10)
  • Geen mails geopend in laatste 6 maanden: (-10)
  • Likes (+7)
  • Frequentie (+7)
  • Opvragen whitepaper (+15)
  • Inschrijving webinar (+20)
  • Afmelding (-20)

Door het toepassen van lead scoring bepaal je in welke fase van het aankoopproces de prospect zich bevindt en werk je toe naar beter gekwalificeerde leads. Je wijst punten toe gerelateerd aan het digitale gedrag van een prospect. Door het optellen van scores kan er prioriteit aan de verschillende leads gegeven worden. Leads die voldoende interesse tonen worden uiteindelijk voor opvolging naar sales gestuurd.

Nuturing

Leads die nog niet zo ver zijn, worden door marketing voorzien van relevante content totdat ze wel klaar zijn voor de volgende stap in het aankoopproces. Dit wordt lead nurturing genoemd.

Iedere groep vraagt om een andere benadering

De diverse Buyer Personas vragen om een verschillende benaderingen. Klanten die zich aan het oriënteren zijn, voorzie je van productinformatie en toon je reviews van tevreden klanten die hen zijn voorgegaan. Betrokken klanten maak je enthousiast maakt over je merk, benader je met loyaliteitsprogramma’s en stimuleer je jouw boodschap te delen via sociale mediakanalen.

Profiteer van de ervaring van Lead Management experts

Door gebruik te maken van lead scoring ben je in staat je relaties gericht te benaderen op basis van hun gedrag. Zo kun je relevant en persoonlijk communiceren, met een betere en hogere conversie als resultaat. Experts weten op basis van ervaring veel tijd en geld voor je te besparen door perfecte afstemming van data-analyse, lead scoring en Marketing Automation op jouw doelstellingen.

Advies nodig over het optimaal rendement halen uit jouw lead scoring? Bel direct.