Lead Management

Het geheim van succesvolle Lead Management?

Veel marketeers worden afgerekend op het opleveren van leads. Lead management is het geheel van tactieken om leads te transformeren tot klant. Het is belangrijk dit proces goed te structureren. Inzicht in je klant is een vereiste. Weet wat hij wil of zoekt en voorzie hem van relevante en waardevolle informatie op het juiste moment.

Succesvol Lead management vraagt om inzicht in de processen, goede data-analyse, gebruik van psychologische verleidingstechnieken en inzet van geavanceerde tools. Onze experts delen graag hun kennis met je snel en laten zien hoe je jouw online rendement een enorme boost kunt geven. Neem contact op.

Breng structuur aan in het Lead Management proces

Een duidelijke structuur aanbrengen in het lead management proces  levert je uiteindelijk kwalitatief betere leads op en resulteert in een optimale afstemming tussen de afdelingen marketing en sales.

Doorloop de volgende stappen:

  • Breng Buyer Personas en Customer Journey in kaart
  • Maak creatieve campagnes
  • Kwalificeer de leads door middel van Lead Scoring
  • Transformeer leads tot klant (Lead Nurturing)

Ken je klant

Het is cruciaal om te weten wie je klant is. Gedetailleerde profielen van je klanten verwerk je in Buyer Persona’s. Door gedrag, doelen, uitdagingen en pijnpunten van beslissers en beïnvloeders in kaart te brengen creëer je waardevolle inzichten hoe je kunt inspelen op de wensen en behoeften van je doelgroep.

Customer Journey

Met relevante en kwalitatieve content is iedere fase van de klantreis moet je duidelijk in kaart brengen wat de wensen zijn van je klant en daar op inspelen.

Fases van de Customer Journey

  • Awareness
  • Overwegen
  • Evalueren
  • Actie
  • Ervaring
  • Binding
  • Ambassadeur

Meer leads met Creatieve campagnes

Als je een goed inzicht in de klant en zijn klantreis hebt, weet je hoe je hem met creatieve campagnes kunt raken in de verschillende fasen van het koopproces.

Lead kwalificatie en lead scoring

Als organisatie moet je duidelijk definiëren wanneer een lead concrete interesse heeft om tot koop over te gaan, of dat hij nog overtuigt moet worden van je product of dienst. Om dit te bepalen ken je aan iedere lead een score toe en krijg je duidelijk inzicht in hoeverre leads gekwalificeerd zijn.

Lead Nurturing

Leads die nog niet klaar zijn om jouw product of dienst te kopen moet je voeden (Nurturen) met activerende content over je bedrijf, producten en/of diensten. Je dient de leads te overtuigen om klant te worden.

Marketing Automation software

Om het proces van Lead Management effectief en efficiënt toe te passen, adviseren wij gebruik te maken van Marketing Automation. Momenteel zijn er legio tools beschikbaar die met behulp van geautomatiseerde processen jouw rendement een boost geven. Het vergt alleen de nodige kennis en inspanning om het proces zorgvuldig in te richten.

Heb je interesse in een presentatie van onze experts en ben jij benieuwd waar voor jouw kansen liggen? Plan dan nu een afspraak in met onze experts.