Hoger komen in Google

Google is zeker wel een belangrijk marketingkanaal

Het search kanaal van Google is voor veel bedrijven het belangrijkste marketingkanaal. Hoger komen in de zoekresultaten betekent meestal meer traffic naar je site en dus meer conversies. Om een hoge positie op te bouwen, te behouden en uit te bouwen vergt de nodige inspanningen. Hoger komen in Google vraagt kennis en inzicht in de werkwijze van de algoritmes van Google.

Onze search specialisten zijn continu op de hoogte van veranderingen die plaatsvinden en weten uit ervaring welke strategie optimaal rendement voor jouw organisatie opbrengt.

Wil je hoger komen in Google en heb je tips nodig van ervaren search-experts?

Hoe kun je hoger komen in Google?

Er vinden dagelijks miljarden zoekopdrachten in Google plaats. Hoger komen in Google’s zoekresultaten heeft invloed op jouw online rendement. Van oorsprong lag de nadruk op gebruik van de juiste zoekwoorden op je website. Relevante, kwalitatieve content is tegenwoordig het belangrijkste.

Met zoekmachine marketing, SEO (gratis organische zoekresultaten) en AdWords (online Advertising) werk je aan een prominente positie van je webpagina of app.

Scoren via SEO

Het vergt echter de nodige tijd en effort om langs deze route succesvol te zijn. Google geeft niet prijs hoe een hoge positie kan worden verkregen. Het is algemeen bekend dat de factoren techniek, content en autoriteit belangrijk zijn. De experts hebben door te experimenteren en gebruik te maken van geavanceerde tool de kennis en knowhow van wat wel en niet werkt.

Een prominente positie via AdWords

Hoger komen in Google is ook mogelijk via online advertising. Met betaalde advertenties in AdWords kun je heel gericht targeten en snel je doelstelling realiseren. AdWords is heel gebruiksvriendelijk. Toch weten experts op basis van ervaring voor het beschikbare budget veel meer rendement uit advertising te halen.

Keuzestress

Hoger komen in Google kan op ontzettend veel manieren. Op basis van je doelstelling moet je kiezen voor een gestructureerde aanpak met haalbare doelen:

Heb jij je weleens afgevraagd:

  • Waarom scoort mijn concurrent hoger dan ik?
  • Op welke zoektermen is de 1e positie haalbaar?
  • Moet ik mijn aandacht vestigen op Copywriting of linkbuilding?
  • Is een online search tools interessant voor mij?
  • Moet ik budget aan SEO of SEA besteden?

Wil je eens met ons bomen of je op de goede weg bent of dat er mogelijkheden zijn om het proces om hoger in Google te komen kunt versnellen, dan plannen wij graag een afspraak met je in.