Content Marketing

Wat is Content Marketing precies?

Met content marketing moet je ervoor zorgen dat je relevante en waardevolle content creëert en zorgt dat deze precies op het goede moment bij jouw buyer persona terecht komt. De inhoud moet logisch zijn waardoor je jouw buyer personas weet te pakken, en daarna vast kan houden. Als je ze eenmaal vast hebt, kan je je marketing doelstellingen bewerken, door relaties met klanten op te bouwen. Ook kun je content marketing doelstellingen opstellen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Acquisitie
  • Naamsbekendheid
  • Leadgeneratie
  • Engagement
  • Sales
  • Klanttevredenheid en loyaliteit
  • Marktdominantie

Zorg ervoor dat ook jouw buyer persona wordt aangetrokken. Wij helpen je graag verder! Neem, zonder te aarzelen, snel contact met ons op!

Waarom is Content Marketing belangrijk voor je?

Content marketing is, uiteindelijk dan toch, uitgegroeid tot een van de meest besproken internetmarketing instrumenten. Vroeger werd traditionele communicatie door het zenden (pushen) van boodschappen het meest gebruikt om producten of diensten in de markt te zetten. Maar tegenwoordig wil de consument toch echt informatie die ertoe doet. Drammerige boodschappen worden vervangen door kwalitatieve boodschappen en inspirerende verhalen die aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw buyer persona op het moment dat het uitkomt voor hen (pull).

Aandacht voor de individuele klant

Beloften die niet waar zijn en advertentieteksten worden tegenwoordig echt niet meer geslikt door consumenten. Voor het opbouwen van een goede relatie met je klant moet je duidelijk hebben wat de wensen en behoeften van jouw doelgroep zijn. Een goede content marketing strategie moet worden uitgewerkt en gebaseerd op de marketingdoelstellingen van jouw organisatie.

Als je jouw doelstellingen duidelijk hebt geformuleerd, is het belangrijk duidelijk te hebben voor wie de informatie écht waardevol is. Precies op het juiste moment moet de doelgroep informatie krijgen die voor hem of haar van belang is. De consument wordt tegenwoordig blootgesteld aan een overload aan informatie. Door creatieve content te gebruiken is het mogelijk jezelf te onderscheiden ten opzichte van jouw concurrenten. Het delen van content, transparantie en authenticiteit zijn belangrijk in dit proces.

Met een creatieve strategie boost je jouw online ROI

Kennis van de customer journey maakt de keuze via welke kanalen je jouw doelgroep bereikt makkelijker. Een creatieve aanpak, duidelijke verhaallijnen en kennis van communicatie kanalen maakt het mogelijk optimaal rendement te halen uit jouw online activiteiten. Een vaste crossmedia aanpak is lastig, maar absoluut niet onmogelijk. Je moet zorgen voor een gestructureerde aanpak. Bij Booming werken wij in teams van specialisten met veel verschillende disciplines. Wij helpen organisaties om op innovatieve en creatieve wijze klanten te binden. Adviseren doen wij ook graag. Zo vertellen wij je graag hoe innovatieve content jouw online resultaat een boost kan geven.