B2B Online Marketing

Online marketing is onmisbaar voor organisaties

Veranderingen in koop- en klantgedrag hebben grote invloed op onze marketingactiviteiten. Dit geldt zowel voor B2C als B2B online marketing. De technologische ontwikkelingen en inzet van data zorgen ervoor dat klanten een betere klantervaring krijgen.

Vraag jij je weleens af:

  • Hoe beïnvloed ik de customer life-cycle
  • Hoe verbeter ik engagement met mijn afnemers
  • Wat zijn succesvolle marketingcampagnes
  • Welke tools zijn voor ons interessant

Met kennis, jarenlange ervaring, gebruik van geavanceerde tools kunnen B2B online marketing bureaus succesvolle strategieën ontwikkelen.

Wil je snel weten wat jouw
onbenutte online kansen zijn?

Internetmarketing onmisbaar voor organisaties

Zowel consumenten als bedrijven maken massaal gebruik van internet. Om hieruit waarde te creëren, is het belangrijk inzicht te krijgen in het veranderende B2B-gedrag. Online marketing is onmisbaar voor organisaties. Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van traditionele communicatie naar internetmarketing.

De veranderingen als gevolg van technologische ontwikkelingen

De technologische ontwikkelingen en de aanname daarvan heeft geleid tot de volgende veranderingen:

  • Informatie is snel beschikbaar (door middel van zoekopdrachten)
  • Informatie op maat aanbieden (one-to-one communicatie)
  • Mogelijk om snel en veel informatie te verzamelen
  • Effecten zijn direct meetbaar (met behulp van analyse tools)
  • Verkopen zijn goed meetbaar
  • Grote mate van interactiviteit met klant mogelijk

De kracht van B2B Online Marketing

Snelle en interactieve communicatie is van grote toegevoegde waarde voor marketeers actief in B2B. Online marketing biedt goede mogelijkheden om traffic naar jouw website te krijgen en leads te generen of producten te verkopen. Daarnaast kun je effectief branding en reputatiemanagement toepassen.

Belangrijk voor B2B online marketing:

  • CRM-systemen
  • SEO (Zoekmachine Optimalisatie)
  • Online advertising
  • Lead generatie
  • Inbound marketing (focus op leadgeneratie)
  • Webinars (presentaties)
  • Content marketing (Branding, Online Service)

Verhoog je ROI met advies van B2B online marketing experts

Door de online-activiteiten van je doelgroep en concurrenten continu te monitoren en daar snel en effectief op in te spelen, ben je in staat je rendement te laten groeien. Om dit inzichtelijk te maken op het gebied van SEO en SEA is er nu de QuickScan. Wil jij weten hoe jij presteert ten opzichte van jouw drie grootste concurrenten? Doe dan de QuickScan.

Waarom de hulp van een adviesbureau inschakelen:

  • Specialisten in alle online disciplines
  • Kennis en knowhow uit voorgaande praktijkcases
  • Perfecte afstemming van diensten
  • Gebruik van online marketing-tools
  • Gestructureerde aanpak

Wil jij met B2B online marketing experts gedachten wisselen waar voor jouw organisatie mogelijkheden liggen om jouw ROI te verbeteren. Boek Booming.